All for Joomla All for Webmasters

Imate pitanja ili želite suradnju?

SUPLEMENTACIJA AMINOKISELINAMA – BACANJE PARA

Znam da je idući članak trebao biti o frekvenciji treninga, ali ovo je uletilo. Dobio sam jučer pitanje od jedne čitateljice ima li razlike između BCAA u prahu i u kapsulama. Bolje je pitanje: Ima li uopće razloga to uzimati? Spoiler: Ne. XD

BCAA je skraćenica za Branched-Chain Amino Acids. Prevedno na hrvatski, aminokiseline razgranatog lanca. Tu spadaju leucin, izoleucin i valin. Iako riječ aminokiselina možda zvuči kao nešto posebno – nije. Aminokiseline nisu ništa drugo već gradivne jedinice proteina. O tome sam detaljno pisao u člancima na temu proteina pa sam zato ovdje kratak. Onda zdravi razum nalaže da ako osoba unosi dovoljno proteina kroz prehranu, automatski unosi i dovoljno pojedinih aminokiselina.

 

Međutim, fitnes industrija, kao svaka druga industrija, želi biti što profitabilnija. Tako su oni fino uvjerili ljude da im je za dobre rezultate u teretani potreban cijeli niz proizvoda, uključujući izolirane aminokiseline. Čak su kao provedene neke studije koje pokazuju benefite, ali... ima jedan veliki problem s njima. Te su studije rađene na ljudima koji su imali daleko prenizak unos proteina. Ako osobi daješ upola manje proteina nego što joj treba, naravno da će biti neki pomak ako će tijelo na raspolaganju imati više aminokiselina.

Prije desetak dana, 25. travnja 2017. konačno je objavljena studija koja ispituje utjecaj dodatnih aminokiselina kad je unos proteina adekvatan. Kao što su ljudi koji razumiju materiju očekivali i na veliko razočaranje fitnes industrije, jasno je pokazano da suplementacija aminokiselinama nema učinka. Kao što rekoh, bacanje para. Testirana aminokiselina je bila leucin, za koju se zna da je najpotentnija po pitanju mišićnog rasta i razlog zašto ljudi uzimaju BCAA. Ima ljudi koji uzimaju aminokiselinu glutamin, ali to je također bacanje para. Glutamin je najzastupljenija aminokiselina, a to znači da unosite više nego dovoljno glutamina čim unosite dovoljno proteina.

Za kraj, da preduhitrim eventualna pitanja u komentaru: Da li bih preporučio uzimati pojedine aminokiseline nekome tko nema adekvatan unos proteina? NE! Umjesto toga, preporučio bih osobi da počne unositi dovoljno proteina. 
Da li bih preporučio uzimati aminokiseline prije nego netko ide raditi kardio natašte kako bi se sačuvala muskulatura? NE! Umjesto toga, preporučio bih da se pojede normalan obrok pa onda ide raditi kardio.

Ljudi, stvari su jednostavne. Nemojte tražiti komplicirano rješenje dok jednostavnije i bolje rješenje stoji pred vama. Aminokiseline su skupe i potpuno nepotrebne. Ako vam treba još proteina, jednostavno uzmite whey protein (koncentrat proteina sirutke) i gotovo.

Izvori:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28444456/

Like, Share, Comment, Follow, tagirajte nekoga tko baca pare na BCAA i glutamin,...
Hvala na čitanju i ugodan ostatak vikenda. 

Autor: Donat Rupčić
Možete me pratiti i kontaktirati putem Facebooka.