All for Joomla All for Webmasters

Imate pitanja ili želite suradnju?

INTEGRALNI VS "BIJELI" PROIZVODI - KADA SU NAM KOJI KORISNIJI

Redovito klijentima u planove prehrane stavljam bijelu rižu i bijelu tjesteninu u obrok oko treninga. S vremena na vrijeme onda dobijem pitanje od njih ili od čitatelja zašto ne integralno. Slična je priča i kod toga da ljudi žive u uvjerenju kako je smeđi šećer puno bolji... nije! Mene su razne obveze stisnule pa nisam stigao napisati članak na ovu temu, ali zato je Stjepan Glad to odradio vrhunski. Pročitajte članak pa otiđite na njegov profil i počnite ga pratiti. Čovjek dijeli kvalitetne informacije. ;)

Integralna riža, tjestenina, smeđi šećer...ima li razlike i kada pojedine koristiti?

Prehrambena industrija savjetuje nas koristiti integralne prozvode, no jesu li oni zbilja toliko bolji da opravdavaju višestruko veću cijenu? Temeljni razlozi zašto ljudi teže konzumaciji integralnog je što se kroz proces prerade gube mikronutrijenti(MiN), iz priložene tablice lako se može vidjeti da to zbilja i je tako. Također, zagovaraju upotrebu integralnog zbog nižeg GI(glikemijskog indeksa) što je opet točno.

Pa zašto onda mi za svoj fitness cilj koristimo „bijele proizvode“ a ne integralne? Razlog je vrlo jednostavam, „bijeli“ imaju viši GI, samim time pojačana je inzulinska reakcija a već ptice na grani znaju da je inzulin najanaboličniji hormon. Ako nas već zanima niski GI zbog stabilnijeg šećera u krvi i dužeg otpuštanja istog (nismo fizički aktivni) ni tada integralni nisu najbolji izbor jer masti tu odrade daleko bolji posao. 

Dakle ideja o GI pada u vodu, vratimo se na minerale. Tu je priča ista za smeđi šećer i integralne proizvode. Tablica mikronutrijenata (skratio sam je kako bi bila preglednija) nam jasno daje do znanja da u „smeđim“ ima gotovo duplo ili višestruko više minerala. Kod integralnih proizvoda razlika postoji ako pretpostavimo da prosječna osoba konzumira 200g UH/dan. Dakle razlika u mineralima nije zanemariva. Iako tu krumpir pobjeđuje obzirom da ga za isti energetski unos konzumirmo 4puta više od riže/tjestenine. Dakle ako pojedemo 400g krumpira to je jednako 100g integralne rize ali onda smo u krumpiru unesli daleko više minerala... sada vam je jasnije zašto sam u jednoj od objava naveo da pojedem gotovo 1,5kg krumpira u 2 obroka.

Kod smeđeg šećera je malo drugačija priča. Iako ima i do 50 PUTA više pojedinih minerala, sama količina minerala je i dalje zanemariva u dnevnom unosu dok je kalorijski dio jednak bijelom šećeru. Dakle jednako se debljamo od smeđeg i bijelog.

 

Zaključak:
Integralni proizvodi imaju više mikronutrijenata i prehrambenih vlakana ali ništa drastično u usporedbi s jajima ili orašidima. Stoga bi ih preporučio samo neaktivnim ljudima u svrhu povremenog konzumiranja UH umjesto masti. Inače bi svakako dao prednost mastima. 
Fizički aktivne osobe imaju veće benefite od bijelih proizvoda a razlika u MiN će nadomjestiti iz povrća, orašida i jaja. 
Smeđi šećer nije lošiji. Naprotiv, bolji je ali sama razlika je zanemariva napram dnevne konzumacije.

Gostujući autor: Stjepan Glad